StoelYoga

De drie belangrijkste kenmerken van StoelYoga zijn:
* Bewegen binnen de grenzen van het eigen kunnen
* Bewustwording van het denkpatroon voor het zien van mogelijkheden
* Werkt zowel preventief als herstellend; van beperking naar bewegingsruimte

StoelYoga les is bevorderlijk voor het algehele welzijn van iedereen door preventief aandacht te schenken aan:
– Blijvend stimuleren van de motoriek met krachtopbouw, coördinatie en balans oefeningen.
– Concentratie en stilte oefeningen om alert te blijven.
– Emotioneel in balans blijven met aandacht en ontspanningsoefeningen.

Bij regelmatige StoelYoga beoefening is het al mogelijk om het volgende te ervaren:
– beter slapen
– beter omgaan met stressfactoren
– bewuster ademen
– lichaam soepel houden
– minder piekeren
– verbeteren van de bloedsomloop en het zenuwstelsel

U hoeft geen ervaring te hebben met Yoga om met StoelYoga te starten.
De StoelYoga les biedt ruimte om ongeveer een uur lang te bewegen binnen de grenzen van je eigen mogelijkheden.
StoelYoga les is geschikt voor mensen die beperkt zijn in hun bewegingsvrijheid, een verstoorde coördinatie hebben
of een uur lang staan te intensief vinden.
 

StoelYoga wordt gegeven 1 op 1 op locatie of in groepsverband.